SZYKUJĄ się zmiany w prawie lotniczym w Polsce

avijit2017's picture
zmiany w prawie lotniczym w Polsce

Polski rząd pracuje nad nowelizacją przepisów o prawach i obowiązkach pasażerów oraz linii lotniczych. Zmienią się również przepisy dotyczące odszkodowania za opóźniony i odwołany lot. Obecnie obowiązujące prawa znajdują się tutaj.

Zapowiadane jest skrócenie czasu po jakim pasażer będzie mógł złożyć wniosek o odszkodowanie, będzie to tylko okres jednego roku. Będzie to dużo krótszy czas niż w pozostłych krajach UE, w Anglii mamy na to nawet 6 lat. Zyskają natomiast linie lotnicze, ponieważ na odpowiedź na naszą reklamację będą miały 2 miesiące, obecnie jest to 30 dni. Dodatkowo pasażer będzie mógł wybrać tylko jedną drogę walki o odszkodowanie, albo zgłosić sprawę do Urzędu Lotnictwa cywilnego lub założyć sprawę w sądzie.

Zapowiadane jest powołanie funkcji Rzecznika Praw Pasażera i z pewnością jest to dobra wiadomość dla pasażerów. Do jego zadań będzie należało między innymi roztrzyganie sporów między pasażerem, a przewoźnikiem. Pasażerowie będą mogli skrzystać z jego pomocy kiedy nie uzyskają żadnej odpowiedzi na złożoną reklamację lub zostanie ona odrzucona. Warunkiem jest jednak zgoda linii lotniczej. Rzecznik będzie wybierany na kadencję 5 lat spośród pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przypomnijmy, że rekompensaty przyznawane są na podstawie rozporządzenia WE 261/2004, które upoważnia pasażerów linii lotniczych do wniesienia wniosku o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, bądź jeżeli na dany lot sprzedano więcej biletów niż jest miejsc. Więcej informacji tutaj.

Jak nasi klienci nas ocenili