SZYKUJĄ się zmiany w prawie lotniczym w Polsce

avijit2017's picture
zmiany w prawie lotniczym w Polsce

Polski rząd pracuje nad nowelizacją przepisów o prawach i obowiązkach pasażerów oraz linii lotniczych. Zmienią się również przepisy dotyczące odszkodowania za opóźniony i odwołany lot. Obecnie obowiązujące prawa znajdują się tutaj.

Zapowiadane jest skrócenie czasu po jakim pasażer będzie mógł złożyć wniosek o odszkodowanie, będzie to tylko okres jednego roku. Będzie to dużo krótszy czas niż w pozostłych krajach UE, w Anglii mamy na to nawet 6 lat. Zyskają natomiast linie lotnicze, ponieważ na odpowiedź na naszą reklamację będą miały 2 miesiące, obecnie jest to 30 dni. Dodatkowo pasażer będzie mógł wybrać tylko jedną drogę walki o odszkodowanie, albo zgłosić sprawę do Urzędu Lotnictwa cywilnego lub założyć sprawę w sądzie.

Zapowiadane jest powołanie funkcji Rzecznika Praw Pasażera i z pewnością jest to dobra wiadomość dla pasażerów. Do jego zadań będzie należało między innymi roztrzyganie sporów między pasażerem, a przewoźnikiem. Pasażerowie będą mogli skrzystać z jego pomocy kiedy nie uzyskają żadnej odpowiedzi na złożoną reklamację lub zostanie ona odrzucona. Warunkiem jest jednak zgoda linii lotniczej. Rzecznik będzie wybierany na kadencję 5 lat spośród pracowników Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Przypomnijmy, że rekompensaty przyznawane są na podstawie rozporządzenia WE 261/2004, które upoważnia pasażerów linii lotniczych do wniesienia wniosku o odszkodowanie za opóźniony lub odwołany lot, bądź jeżeli na dany lot sprzedano więcej biletów niż jest miejsc. Więcej informacji tutaj.

Jak nasi klienci nas ocenili

Hervorragend

Rating star

Już rozwiązaliśmy wiele przypadków związanych z opóźnieniami lotów, a nasi klienci są z nas zadowoleni. Zobacz, jak ocenili nas nasi klienci: 9.2 od 10 gwiazdek na podstawie auf 268 recenzji.

TRUSTPILOT