Odszkodowanie za opóźniony lot

Czy Twój lot był opóźniony o ponad 3 godziny w momencie przylotu? Możesz mieć prawo do odszkodowania w wysokości od 250 do 600 EUR zgodnie z prawem UE 261 WE.

Brak wygranej - brak opłaty

Brak ryzyka związanego z kosztami. Zapłać nam tylko za udaną sprawę.

~ 100% wygranych spraw

Nasi prawnicy od roszczeń mają blisko 100% skuteczność w sądzie

Niska opłata za sukces

W przypadku wygranej reklamacji pobieramy tylko 20,25% + 23% VAT

Sprawdź, czy kwalifikujesz się w zaledwie 2 minuty

Nie pamiętasz szczegółów swojego lotu? Kliknij tutaj

Prawo do odszkodowania za opóźnienia lotów

Jeśli Twój lot był opóźniony o więcej niż 3 godziny w miejscu docelowym przysługuje ci odszkodowanie do 600 € zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004 w sprawie praw pasażerów w ruchu lotniczym UE.

Pod warunkiem, że opóźnienie lotu zostało spowodowane z winy przewoźnika. Musiałeś też wylecieć z lotniska w UE lub wylądować na lotnisku w UE linią lotniczą podlegającą regulacjom UE.

Wysokość odszkodowania waha się od 250 do 600 euro w zależności od odległości lotu i czasu opóźnienia.

r

Kilka szybkich informacji

Dla Twojej informacji „czas przylotu” lub „czas lądowania” jest rejestrowany, gdy samolot ląduje i jedne z jego drzwi otwierają się.
Ale linie lotnicze zwykle próbują zmienić tę zasadę. Twierdzą, że gdy tylko samolot uderzy w pas startowy, następuje czas przybycia.
Nie zdziw się, firmy uwielbiają wykorzystywać luki w systemie. Złóż wniosek o odszkodowanie za swój lot, jeśli przylatuje on z opóźnieniem.

Powiązane pytania

Kiedy masz prawo do odszkodowania za opóźniony lot?
Masz prawo do odszkodowania, jeśli lot opóźnia się o ponad 3 godziny. Aby ubiegać się o odszkodowanie, musisz wylecieć z lotniska w UE lub wylądować na lotnisku w UE linią lotniczą zarejestrowaną w UE. Przyczyną opóźnienia nie powinny być nadzwyczajne okoliczności.
Czy małe dzieci i niemowlęta mają prawo do odszkodowania za opóźniony lot?
Kiedy lecisz z dzieckiem, za który zapłaciłeś częściowy koszt biletu, możesz również ubiegać się o odszkodowanie zgodnie z rozporządzeniem UE 261/2004. Natomiast gdybyś nie zapłacił za bilet, tj. Niemowlęta latające bezpłatnie nie są objęte zakresem rozporządzenia i nie byłyby uprawnione do odszkodowania.

Kiedy możesz uzyskać odszkodowanie za opóźniony lot?

Oto następujące warunki, w których możesz wystąpić o odszkodowanie zgodnie z prawem UE WE 261:

  1. Twój lot powinien być opóźniony o ponad 3 godziny po przybyciu do miejsca docelowego.
  2. Musiałeś wyjechać z lotniska znajdującego się na terenie UE, lub przybyć na lotnisko w UE linią lotniczą podlegającą regulacjom UE.
  3. I opóźnienie nie może być spowodowane nadzwyczajnymi okolicznościami, które są poza kontrolą linii lotniczych.
r

Regulacja WE 261 obowiązuje nawet w Islandii, Norwegii i Szwajcarii, chociaż kraje te znajdują się poza Unią Europejską.

Czy możesz wnosić o odszkodowanie za opóźniony lot poza UE?

Odpowiedź brzmi: duże TAK.

Nie ma znaczenia, jakie masz obywatelstwo.

Prawo UE ma zastosowanie do wszystkich pasażerów linii lotniczych, którzy odlecieli z lotniska w UE lub przylecieli na lotnisko w UE liniami lotniczymi zarejestrowanymi w UE.

Dodajemy więcej korzyści pasażerom spoza UE. W przypadku egzekwowania swoich praw za pośrednictwem ClaimFlights nie obowiązuje podatek VAT.

Oto tabela poniżej, aby podsumować, czy możesz złożyć wniosek zgodnie z prawem UE, w oparciu o pierwotne i ostateczne miejsce docelowe:

Wylot i Destynacja Linia lotnicza podlegająca regulacjom UE Linia lotnicza spoza UE
Z wewnątrz UE do wewnątrz UE ✅ Tak ✅ Tak
von innerhalb der EU nach außerhalb der EU ✅ Tak ✅ Tak
Spoza UE do wewnątrz UE ✅ Tak ❌ Nie
Spoza UE do spoza UE ❌ Nie ❌ Nie

Przykłady:

  1. EW UE: Polskie Linie Lotnicze LOT będą zobowiązane do zwrotu za opóźnienia lotu między Warszawą (WAW) a Londynem (LHR), jeśli dotrzesz na lotnisko docelowe później niż 3 godziny.
  2. Z UE do krajów spoza UE lot Blue Panorama Airlines z Krakowa (KRK) do Los Angeles (LAX), jeśli dotrzesz do celu później niż 3 godziny, przysługuje Ci odszkodowanie.
  3. Poza UE:Pasażerowie nie mogą ubiegać się o spóźnienie w Turkish Airlines, podróżując z Tel Aviv (TLV) do Agadiru (AGA), ponieważ oba lotniska znajdują się poza UE.
Tabela odszkodowań za opóźnienie lotu

Ile wynosi odszkodowanie za opóźnienie lotu?

Wysokość odszkodowania zależy od odległości lotu i czasu opóźnienia. Wynosi od 250 do 600 euro.

W poniższej tabeli szczegółowo omówiono kwotę odszkodowania, o które można się ubiegać na podstawie rozporządzenia nr 261/2004 Unii Europejskiej.

Tabela odszkodowań za opóźnienie lotu:

Opóźnienie przyjazdu Odległość trasy Kwota roszczenia
Do 2 godzin 59 minut Dowolna odległość Brak
3 godziny lub więcej mniejszy lub równy 1.500 km 250 Euro
3 godziny lub mniej ponad 1.500 km na terenie UE 400 Euro
4 godziny lub więcej * 3500 km lub więcej, gdy przekraczano granicę UE, 3500 km, gdy przekraczano granicę UE 600 Euro
*Gdy granice UE nie zostały przekroczone, kwota może zostać zmniejszona o 50%, czyli możesz otrzymać 300 €.

Uwaga: Obliczanie opóźnienia odbywa się od tzw. „WOG (Wheel off Ground)” do otwarcia drzwi samolotu (od startu do momentu otwarcia drzwi przez załogę linii lotniczej po wylądowaniu).

Co zrobić, gdy Twój lot jest opóźniony?

w

Zapytaj o przyczynę opóźnienia

Zapytaj linię lotniczą o powód. Uzyskaj pisemne potwierdzenie od obsługi klienta linii lotniczych.
l

Zanotuj Czas przybycia

Zwróć uwagę na czas przylotu, tj. Kiedy drzwi samolotu zostały otwarte i pasażerowie mogli wyjść.
i

Zbierz dowody

Zbierz dowody, takie jak zdjęcia tablicy przylotów, karta pokładowa, pokwitowania itp., Aby udowodnić opóźnienie.

Sprawdź uprawnienia

Wprowadź dane swojego lotu do naszego formularza roszczenia i sprawdź, czy przysługuje Ci odszkodowanie.

Wymiana kontaktów

Wymień informacje kontaktowe współpasażerów (które mogą posłużyć jako dowód przy żądaniu odszkodowania).

Odbierz zwrot pieniędzy

Przydziel nam swoją sprawę, aby uzyskać bezproblemowe roszczenie (pracujemy na zasadzie „No Win – No Fee” czyli bez wygranej – bez opłat).

Prawa pasażerów linii lotniczych w przypadku opóźnień lotów

Zgodnie z unijnym rozporządzeniem dotyczącym praw pasażerów, pasażerom linii lotniczych przysługuje odszkodowanie w wysokości do 600 € za opóźnienie lotu o ponad 3 godziny, odwołanie lotu bez uprzedzenia oraz odmowę przyjęcia na pokład z powodu przepełnienia rezerwacji.

Linie lotnicze nie są zobowiązane do rekompensaty za niedogodności spowodowane wyjątkowymi okolicznościami (takimi jak strajk, zła pogoda lub klęska żywiołowa).

Opóźniony wylot

Jeśli opóźnienie przekracza 2 godziny, linie lotnicze powinny zapewnić bezpłatne posiłki, napoje, dwa telefony oraz dostęp do poczty elektronicznej lub faksu.

Zakwaterowanie w hotelu i środki transportu (między lotniskiem a hotelem) powinny leżeć w gestii linii lotniczej za nocne opóźnienie.

Jeśli linie lotnicze nie świadczą takich usług, zapytaj je. Masz prawo, o ile masz ważny bilet.

Oto jak to działa. Linia lotnicza powinna dać ci kupony na jedzenie, hotel itp. Jeśli nie, zapytaj kogoś, kto pracuje dla linii lotniczej.

Jeśli nadal ci nie pomagają, bądź kreatywny. Płać rachunki, ale zachowaj paragony. Następnie pokaż je podczas zgłaszania roszczenia. Ale rozważ wydatki.

Warto wspomnieć, że linie lotnicze nie są zobowiązane do płacenia za fantazyjne rzeczy. Jeśli przekażesz rachunki za alkohol, luksusowe hotele lub drogie posiłki, nie otrzymasz zwrotu pieniędzy.

Oto doskonała wiadomość. Nawet w przypadku niekorzystnych warunków pogodowych, jeśli inne linie lotnicze działały, nadal możesz mieć prawo do tych usług. Teraz już wiesz, dlaczego warto znać swoje prawa.

Europejscy pasażerowie lotniczy mają również prawa do podróżowania na mocy Konwencji montrealskiej i Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAA).

Powiązane pytania

Czy zamiast odszkodowania powinienem przyjmować kupony od linii lotniczej?
Nie.

Zwykle masz tylko kilka miesięcy na wykorzystanie kuponu przed wygaśnięciem. Ostatecznie przyjęcie odszkodowania zamiast kuponu daje większą elastyczność. Możesz dowolnie wykorzystać zwrócone pieniądze. Najważniejsze jest to, że jedynym kuponem, który powinieneś zaakceptować od linii lotniczej, jest kupon na posiłek.

Co zrobić, jeśli linia lotnicza odmówi wypłaty odszkodowania?
W większości przypadków linie lotnicze odmawiają wypłaty odszkodowania , do którego pasażerowie są uprawnieni. Ale nie musisz się martwić. Aby linia lotnicza wypłaciła Ci odszkodowanie, w razie potrzeby skierujemy Twoją sprawę do sądu, bez ryzyka związanego z kosztami i bez wysiłku z Twojej strony.

Opóźnienia odlotów

W przypadku opóźnienia przy wylocie przysługuje Ci „Prawo do opieki”. Linie lotnicze muszą ci ją zapewnić:

Za 2 godziny opóźnienia lotu

Żywność / Przekąski

Darmowe przekąski i napoje.

Komunikacja

2 bezpłatne rozmowy telefoniczne, e-mail lub faks.

Za 5 godzin opóźnienia lotu

Żywność / Przekąski

Darmowe przekąski i napoje.

Komunikacja

2 bezpłatne rozmowy telefoniczne, e-mail lub faks.

Lot

Przekierowany na najwcześniejszy dostępny lot

Zwrot

zwrot kosztów biletu, jeśli nie chciałeś podróżować

Zakwaterowanie

Zakwaterowanie w hotelu i zaplecze transportowe na nocne opóźnienie.

Dodatkowo odszkodowanie w wysokości do 600 euro, jeśli dotrzesz do miejsca docelowego z ponad 3 godzinnym opóźnieniem.

Lot opóźniony

Lot opóźniony o ponad 5 godzin

W przypadku opóźnień trwających ponad 5 godzin, oprócz bezpłatnych posiłków, napojów, dwóch telefonów i dostępu do e-maili, powinieneś zostać przekierowany na najwcześniejszy dostępny lot.

A jeśli nie chcesz podróżować, możesz poprosić o zwrot pełnego kosztu biletu.

Natomiast jeśli podróżowałeś i dotarłeś do celu później niż 3 godziny, przysługuje Ci odszkodowanie.

Wspomnieliśmy właśnie, że linie lotnicze niechętnie zwracają Twoje pieniądze. Więc musisz być trochę sprytny, aby to zdobyć.

Jest na to kilka prostych sposobów. Miej pisemne potwierdzenie opóźnienia. Jeśli to możliwe, zbierz dowody na swoje roszczenie.

Jakie są wyjątkowe okoliczności w przypadku opóźnień lotów?

Nadzwyczajne okoliczności to warunki – poza kontrolą linii lotniczych – które mogą powodować zakłócenia pomimo podjęcia rozsądnych środków zapobiegawczych.

Kilka przykładów nadzwyczajnych okoliczności to:

  • Trzęsienia ziemi, erupcje wulkanów, ekstremalnie zła pogoda, tsunami itp.
  • Strajk członka załogi, w wyniku którego wszystkie samoloty z innymi liniami lotniczymi latają późno.
  • Niewidoczne usterki techniczne, jak ptak uderzający w silnik samolotu.
  • Kraj pogrąża się w politycznych niepokojach.

Nadzwyczajne okoliczności ”są uważane za„ klęski żywiołowe”, które zwalniają linie lotnicze z wypłaty odszkodowania pieniężnego. Jednak nadal możesz ubiegać się o odszkodowanie, jeśli inne linie lotnicze mogłyby działać na takich samych warunkach.

r
Q

Zamknięcie lotniska

Zła pogoda

Strajk

Ukryte błędy producenta

Uderzenie pioruna

Czy linie lotnicze muszą wypłacać rekompnesatę za opóźnienia lotów czarterowych?

Lot czarterowy to ten, w ramach którego linia lotnicza sprzedała wszystkie swoje miejsca zewnętrznemu operatorowi turystycznemu. Następnie organizator wycieczki odsprzedaje bilety w formie pakietu.

Jeśli Twój bilet na lot czarterowy został zarezerwowany przez organizatora wycieczki, wówczas operator ponosi wyłączną odpowiedzialność za wszelkie naruszenia warunków. Linie lotnicze mogą zmienić cenę, jeśli wspomniały o tym w swoich warunkach.

Podobnie jak loty regularne, loty czarterowe są również objęte rozporządzeniem UE 2004 (WE261). Jeśli więc Twój lot czarterowy opóźni się o ponad 3 godziny, zostanie odwołany lub przepełniony, możesz ubiegać się od linii lotniczych o odszkodowanie w wysokości do 600 €.

Aby otrzymać odszkodowanie za opóźniony lot czarterowy, należy spełnić następujący warunek:

  • Twój lot powinien być opóźniony o ponad 3 godziny w dniu przyjazdu.
  • Musiałeś wyjechać z lotniska znajdującego się w UE lub przybyć na lotnisko w UE linią lotniczą podlegającą regulacjom UE.
czarterowych lotów

Jak złożyć wniosek o odszkodowanie za opóźniony lot?

Jeśli Twój lot opóźnia się o więcej niż 3 godziny, skorzystaj z naszego 3-etapowego procesu składania wniosku, aby ubiegać się o odszkodowanie od linii lotniczych.

Wystarczy, że wprowadzisz informacje o swoim locie, tj. Numer lotu i datę podróży, do naszego bezpłatnego kalkulatora odszkodowań za opóźniony lot. Następnie wprowadź przyczynę problemu z lotem w naszym internetowym narzędziu do sprawdzania odszkodowań.

W ciągu 2 minut sprawdzisz wysokość odszkodowania którą możesz żądać od linii lotniczej.

Co dalej robić?

A

Kontynuuj z nami swoje roszczenie

Nasz proces reklamacji jest bardzo łatwy. Wystarczy, że podasz nam informacje o swoim locie, co nie zajmie więcej niż 2 minuty.
A

Mamy informacje o opóźnienionych lotach

Mamy dostęp do wielu informacji o różnych liniach lotniczych. W ten sposób otrzymasz odszkodowanie w odpowiednim czasie.
A

Podaj nam dane swojego lotu

Podaj nam dane swojego lotu. Po wprowadzeniu informacji o locie podaj przyczynę i szczegóły problemu.

Jak ubiegać się o odszkodowanie za opóźnione loty?

1

Sprawdź uprawnienia

Więcej informacji
Sprawdź, czy możesz ubiegać się o odszkodowanie za pomocą naszego narzędzia do sprawdzania odszkodowań.
2

Wprowadź szczegóły lotu

Więcej informacji
Wpisz numer lotu, datę podróży i dodatkowe informacje.
3

Przydziel nam

Więcej informacji
Aby bezproblemowo zgłosić roszczenie, przypisz nam swoją sprawę, podpisując umowę cyfrową.
4

Rozpatrzymy Twoją sprawę

Więcej informacji
Nasi eksperci zajmą się wszystkimi problemami i złożą żadanie w Twoim imieniu.
5

Uzyskaj odszkodowanie

Więcej informacji
Nie spóźnij się, już dziś egzekwuj swoje prawa.
r
Oferujemy bezpłatny „kalkulator odszkodowania za opóźniony lot”, aby obliczyć kwotę roszczenia od linii lotniczych.

Jak obliczyć odszkodowanie za opóźniony lot?

Oferujemy bezpłatnie “narzędzie do sprawdzania odszkodowań”. W ciągu zaledwie 2 minut możesz obliczyć należne odszkodowanie jakiego możesz zażądać od linii lotniczych.

Po prostu otwórz nasz kalkulator odszkodowań i dowiedz się, ile linia lotnicza jest Ci winna. Możesz to zrobić w kilka minut. Jest łatwy w użyciu i dość poręczny.

Świadomość, że możesz otrzymać pieniądze za powstałe niedogodności, złagodzi twoją frustrację. Przynajmniej trochę.

Dlaczego warto wybrać „ClaimFlights”?

Brak wygranej - brak opłaty

Tak, dobrze przeczytałeś, nie pobieramy żadnych opłat z góry, dopóki nie wygramy sprawy i nie uzyskamy odszkodowania od linii lotniczych.

Opłata za sukces 25%

Nasza opłata za sukces wynosi zaledwie 25% (bez VAT, jeśli jesteś mieszkańcem spoza UE). Mamy fantastyczne osiągnięcia i uczciwe ceny.

Brak opłaty za działania prawne

Brak opłaty sądowej lub opłaty administracyjnej. (Jest to bezpłatne i bez ukrytych kosztów, nawet jeśli musimy wnieść sprawę do sądu).

Najlepsza Wypłata

Otrzymujesz najlepszą wypłatę w porównaniu z innymi firmami roszczeniowymi.
Sprawdź porównanie cen.

Prawie 100% sukcesu

Prawie 100% skuteczność w sądzie. Nasi eksperci ds. Roszczeń prawnych są dobrze przeszkoleni i mają doświadczenie w wysyłaniu listów z reklamacjami.


Zwycięzca testu

Jesteśmy zwycięzcami w wielu testach dostawców opóźnień lotów. I otrzymasz najlepszą wypłatę za opóźniony lot.

ClaimFlights 3-etapowy proces zgłaszania roszczeń:

Krok 1 Krok 2 Krok 3
Wprowadź dane lotu Usiądź i odpręż się Otrzymaj zapłatę
Wprowadź numer lotu i datę podróży oraz dodatkowe informacje. Nasi eksperci ds. Roszczeń zbadają Twoją sprawę za pomocą naszej obszernej bazy danych. Odszkodowanie (bez prowizji + VAT) wysyłamy bezpośrednio na Twoje konto bankowe.
Wprowadzenie wszystkich żądanych informacji zajmuje tylko 2 minuty. Walczymy o Twoje prawa i przeprowadzamy Twoje roszczenie. Na życzenie prześlemy Ci fakturę w formacie PDF.

Oto podsumowanie wszystkich poniższych tematów, aby sprawdzić, czy się kwalifikujesz

Prawa pasażerów linii lotniczych w UE

W przypadku opóźnienia lotu dłuższego niż 3 godziny możesz zażądać odszkodowania.

Z

Czy kwalifikujesz się do odszkodowania?

Możesz ubiegać się o odszkodowanie, jeśli Twój lot opóźnia się o ponad 3 godziny w miejscu przylotu.

Prawa dotyczące opóźnień lotów czarterowych?

Loty czarterowe są objęte rozporządzeniem UE 2004 (WE261).

l

Należy zrobić w przypadku opóźnień lotu

Zachowaj bilet lotniczy i dowód opóźnienia lotu, aby okazać je kiedy będą potrzebne.

}

Opóźnienia lotów poza UE

Możesz ubiegać się o odszkodowanie za opóźnione loty poza UE w przypadku wylotu z lotniska w UE.


s

Wyjątkowe okoliczności

Brak zwrotu kosztów za opóźnienia lotów spowodowane sytuacją poza kontrolą.

Kwota odszkodowania

Możesz ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600 € na mocy prawa UE za opóźnienia lotów.

Opóźnienia odlotów

Masz prawo do bezpłatnych posiłków i rozmów telefonicznych za ponad 2 godziny opóźnienia.



t

Jak odzyskać pieniądze?

Zostaw wszystkie swoje kłopoty nam i pozwól nam dochodzić Twoich praw.

Autor: Agnieszka Fanslau

Autor: Agnieszka Fanslau

Ekspert ds. Praw Pasażerów Lotniczych

Od 2014 roku jest członkinią zespołu ekspertów ds. praw pasażerów lotniczych w ClaimFlights. Zdobyła doświadczenie zawodowe podczas pracy u boku specjalistów prawa. Pomaga pasażerom lotniczym w walce o ich prawa i uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty.

Wybierz sposób reklamacji

Prawnik

M

Opłata od 30€ do 520€ + koszty rozprawy od 30€ do 358€

M

Ryzyko utraty pieniędzy, jeśli przegrasz sprawę

M

Spędzisz kilka godzin

M

Rezultat nieznany

ClaimFlights

N

Dodatkowe bazy danych i dowody prawne

N

Brak kosztów, pobieramy opłatę tylko jeżeli wygramy sprawę

N

Tylko dwie minuty Twojego czasu

N

Eksperci z wysoką oceną

Samemu

M

Niejasny wynik, wiele linii lotniczych ignoruje zgłoszenia klientów

M

Musisz poświęcić kilka godzin swojego czasu

M

Wysokie ryzyko kosztów

M

Sprawa może skończyć się w sądzie

Doświadczenia i opinie naszych zadowolonych klientów

ClaimFlights Trustpilot Opinie
Google Reviews
Facebook Reviews

datowane na 09.23.

Pomagamy w wielu językach-międzynarodowe strony ClaimFlights