KALKULATOR ODSZKODOWANIA ZA OPÓŹNIONY LOT
Powinieneś otrzymać do 600e za osobę. Sprawdź wysokość twojego odszkodowania poprzez wpisanie numeru lotu i daty.
np. 18.08.2017

WZÓR WNIOSKU O ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY LOT

Możecie Państwo użyć naszego bezpłatnego szablonu Wzór wniosku o odszkodowanie za opóźniony lot, aby napisać list do linii lotniczych, z żądaniem odszkodowania za opóźniony / odwołany / przepełniony lot, zgodnie z rozporządzeniem WE 261/2004.

KIEDY MOGĄ PAŃSTWO ŻĄDAĆ ODSZKODOWANIA ZA OPÓŹNIONY LOT

Mają Państwo prawo do otrzymania odszkodowania w wysokości do 600 € na mocy rozporządzenia WE 261/2004 w następujących okolicznościach:

  • Jeśli lot był opóźniony o więcej niż 3 godziny w momencie przylotu
  • Jeśli lot został odwołany bez uprzedniego powiadomienia
  • Jeśli odmówiono wejścia na pokład z powodu większej ilości sprzedanych biletów niż miejsc

WIĘCEJ O OBOWIĄZUJĄCYCH PRAWACH WEDŁUG ROZPORZĄDZENIA WE 261/2004

Rozporządzenie WE 261/2004 uprawnia pasażerów do wnioskowania do 600 euro jako odszkodowania za opóźnienia w lotach, odwołaniach lotów i odmowy przyjęcia na pokład. Odszkodowanie za opóźnienie lotu to od 250 do 600 € w zależności od czasu trwania opóźnienia lotu po przylocie i odległości podróży lotniczej.Reguła UE 261 dotyczy wszystkich pasażerów linii lotniczych, których lot odbył się z lotniska UE bez względu na linię lotniczą (UE lub niebędącą członkiem UE) oraz pasażerom lotniczym, których przylot był na lotnisku UE przez zarejestrowaną linię lotniczą UE bez względu na lotnisko (UE Lub spoza UE)

ZROZUM SWOJE PRAWA PRZED ZŁOŻENIEM WNIOSKU O ODSZKODOWANIE Z RACJI OPÓŹNIONEGO LUB ODWOŁANEGO LOTU LUB ODMOWY WEJŚCIA NA POKŁAD ZE WZGLĘDU NA WIĘCEJ SPRZEDANYCH BILETÓW NIŻ MIEJSC

JAK UBIEGAĆ SIĘ O ODSZKODOWANIE SAMODZIELNIE W ZWIĄZKU Z OPÓŹNIONYM LOTEM?

ZŁÓŻ WNIOSEK SAMODZIELNIE:

KROK 1

KROK 2

  • Muszą Państwo znaleźć adres linii lotniczych, upewniając się, że jest to prawidłowy adres prawny, który można znaleźć na stronie linii lotniczych. Jeśli nie są Państwo pewni adresu pocztowego, należy się skontaktować z numerem telefonu obsługi klienta.
  • Postarać się napisać list do linii lotniczych, korzystając z poniższego przykładowego listu z reklamacjami linii lotniczych. Nie ma wymogu prawnego, aby mieć potwierdzenie nadania listu, ale najlepiej byłoby, aby takowe mieć, by być zabezpieczonym.

WZÓR WNIOSKU O ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY LOT

Twoje imię

Twój adres

Nazwa linii lotniczej
Ulica i ulica nr
Kod pocztowy i miasto
Kraj
 

Potwierdzenie złożenia wniosku o odszkodowanie zgodnie z art. 7 Rozporządzenie (WE) nr 261/2004

Szanowni Państwo,

Niniejszym żądam odszkodowania zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 261/2004 w odniesieniu do:

1. Twoje imię i nazwisko / ulica / kod pocztowy / miasto
2. Nazwisko innych pasażerów (na przykład żona / mąż lub dzieci)
 

Wnoszę o odszkodowanie dotyczące lotu nr (numer lotu), który zarezerwowałem z (lotnisko odlotu) do (lotnisko przylotu) w dniu (data rezerwacji).

Lot został opóźniony o więcej niż (czas opóźnienia lotu) godzin LUB został odwołany LUB odbył się beze mnie.

Problem nie polegał na wyjątkowych okolicznościach czy aktach bożych.  

Ze względu na opóźnienie (czas opóźnienia lotu) godzin oraz odległość pomiędzy lotniskami mam prawo do odszkodowania za (wartość € o jaką się ubiegamy/ pasażera) za każdego pasażera.

Piszę ten list, aby poprosić Państwa o zapłatę kwoty (wartość € o jaką się ubiegamy/ pasażera) za każdego pasażera, która razem wynosi € / £ (całkowita kwota odszkodowania), ale nie później niż 2 tygodnie od daty otrzymania tego listu.

Moje konto bankowe
Bank:   xxxxxxx
IBAN:   xxxxxx
SWIFT/BIC: xxxxxx

Jeśli nie otrzymam od Państwa odpowiedzi w wyżej wymienionym terminie, podejmę się natychmiastowej pomocy prawnej.

Z poważaniem

Twoje imię i nazwisko, data i podpis

MOGĄ PAŃSTWO WNIEŚĆ WNOSEK O ODSZKODOWANIE Z NASZĄ POMOCĄ I POZWOLIĆ NAM PRACOWAĆ W PAŃSTWA IMIENIU

KROK 3

  • Po wysłaniu pisma powinni Państwo odczekać 3 tygodnie przed podjęciem jakichkolwiek czynności prawnych z tego względu, że Państwa odszkodowanie może być w drodze.
  • Jeśli linia lotnicza oferuje kupon lub odmówi roszczenia z tytułu opóźnienia lotu z powodu nadzwyczajnych okoliczności lub jeśli linia lotnicza nie odpowie lub nie zapłaci w ciągu 3 tygodni, należy zasięgnąć porady prawnej dotyczącej strikte Państwa przypadku.

Powinni Państwo starać się znaleźć adwokata posiadającego wiedzę na temat praw pasażerów linii lotniczych w UE..

Proszę pamiętać, że sąd, w którym Państwa sprawa zostanie wysłuchana, może nie być w Państwa mieście, a koszt podróży dla Państwa / Państwa prawnika może zwiększyć całkowity koszt sprawy. Zazwyczaj nie jest konieczny czynny udział w osobistym przesłuchaniu w sądzie, ale w niektórych przypadkach może być to konieczne.

Nawet jeśli robią Państwo wszystko samemu, nadal ponoszą Państwo ryzyko przegrania sprawy sądowej, co ponosi za sobą koszty za prawnika, adwokata, jak również za koszty sądowe.

Mieliśmy już okazję rozwiązywać wiele przypadków związanych z opóźnieniami lotów dla naszych klientów, którzy są w 100% zadowoleni z "Claim Flights".

Jak ocenili nas nasi klienci

Sprawdź bezpłatnie Twój przypadek opóźnionego lotu z nami:

ZŁÓŻ WNIOSEK Z NASZĄ POMOCĄ:

Jeśli linia lotnicza, w przypadku której opóźniono lub odwołano lot, nie odpowie na Państwa list z prośbą o odszkodowanie, mogą Państwo zasięgnąć opinii ekspertów ds. odszkodowań, prawników działających w ramach zasady: brak wygranej, brak opłat, którzy zajmą się sprawą w Państwa imieniu.

JAK UBIEGAĆ SIĘ O ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY LOT Z NASZĄ POMOCĄ?

KROK 1:

Muszą Państwo wprowadzić "numer lotu" oraz "Datę lotu" do naszego "Kalkulatora odszkodowań za opóźnienia lotów".".

KROK 2:

  • Mogą Państwo automatycznie wyszukać informacji o lotach, tj. o planowanych godzinach odlotu i planowanym czasie przylotu z informacjami o lotniskach, z których lot odleciał i na które przyleciał za pomocą kodu lotniska IATA.
  • Prawdopodobnie znajdą Państwo swój lot po wprowadzeniu jego szczegółów. Jeśli okaże się, że nie jest to Państwa lot, możliwe jest ręczne wpisanie informacji, takich jak: lotnisko przylotu, zaplanowany wylot i przylot na lotnisko, data lotu, odlot i czas przybycia.
  • Jeżeli mięlu Państwo lot łączony, powinni Państwo wprowadzić jego dane lub kontynuować proces zgłaszania wniosku o odszkodowanie klikając "link" "Dalej".
  • Powinni Państwo zaznaczyć przyczyny opóźnienia lub odwołania lotu lub odmowy przyjęcia na pokład ze względu na większą ilość zarezerwowanych biletów lotniczych niż dostępnych miejsc.
  • Po dokładnym wprowadzeniu wszystkich informacji można przejść dalej "Dalej". "Next".

KROK 3:

  • Teraz mogą Państwo sprawdzić kwotę, jaką linie lotnicze są Państwu winne za opóźniony / odwołany / przeładowany lot.
  • Mogą Państwo nawet porównać kwotę, którą można zażądać u nas w porównaniu z innymi firmami zajmującymi się wnioskami o odszkodowania i szczegółowe wyjaśnienie naszej opłaty tylko w przypadku uzyskania odszkodowania.
  • Nie mamy ukrytych kosztów w naszych warunkach współpracy, mamy przejrzystą i konkurencyjną strukturę cen.

KORZYŚCI

Nasza praca opiera się wyłącznie na sukcesie, tj. "Brak wygranej, brak opłaty za złożenie wniosku", jeśli nie wygrają Państwo sprawy o odszkodowanie, nie muszą Państwo płacić za nasze usługi. Pobieramy opłatę jedynie w przypadku, gdy uzyskamy odszkodowanie, w innym przypadku pokryjemy wszystkie koszty. Otrzymujemy jedynie pieniądze za wygrane sprawy, jeśli Państwa wniosek jest skuteczny, a linie lotnicze wypłacą Państwu odszkodowanie. Oznacza to, że nie ponoszą Państwo ryzyka finansowego, jeśli wnioskują Państwo za naszym pośrednictwem. Uzyskujemy Państwa odszkodowanie w 100% bezryzykownie.

PROCES WNIOSKOWANIA O ODSZKODOWANIE Z CLAIM FLIGHTS

Proces wnioskowania o odszkodowanie jest bardzo prosty, a dostarczenie nam pożądanych informacji nie zajmuje więcej niż 3 minuty Państwa cennego czasu.

Mamy dostęp do wielu informacji na temat opóźnień i odwołań lotów, które mogą być użyteczne przy wnioskowaniu o odszkodowanie za opóźnione lub odwołane loty. Obejmuje to naszą obszerną bazę danych prawniczych, nasze wyspecjalizowane bazy danych (bazę danych ADS-B, bazę pogodową, bazę strajków, Aktów bożych i baza danych z najnowszymi informacjami).

Nasz zespół ma wiedzę z zakresu zajmowania się sprawami dotyczącymi linii lotniczych, ze szczególnym naciskiem na opóźnienia / odwołania lotów. Możemy często uzyskiwać odszkodowania UE bez sprawy sądowej (co znacznie przyspiesza proces) oraz śledzimy termin i każdy szczegół dotyczący sprawy.

JAK WNIOSKOWAĆ O ODSZKODOWANIE ZA OPÓŹNIONY LOT?

Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości co do wnioskowania o odszkodowanie lub co do korzystania z naszego kalkulatora odszkodowań za opóźnione loty mogą Państwo zobaczyć film pokazujący: Jak zgłosić odszkodowanie za opóźniony lot/ odwołanie rezerwacji?

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE OPÓŹNIEŃ / ODWOŁAŃ LOTÓW

P. Czy jestem uprawniony do odszkodowania za opóźniony lot?

O. Tak, mają Państwo prawo do odszkodowania za lot, który był opóźniony 3 godziny lub więcej w momencie przylotu. Dane lotu można wprowadzić do naszego "Kalkulatora Odszkodowań za opóźniony lot" i sprawdzić bezpłatną kwotę odszkodowania, o którą mają Państwo prawo do wnioskowania od linii lotniczych.

P. Jak długo lot powinien być opóźniony aby dostać odszkodowanie?

O. Opóźnienie lotu w chwili przybycia na lotnisko, które wynosi 3 godziny lub dłużej uprawnia do żądania odszkodowania od linii lotniczych. Aby poznać status opóźnienia lotu w dniu przylotu, można sprawdzić rozkład lotów wyświetlany na lotnisku przylotu.

P: W jakim okresie czasu mogę ubiegać się o odszkodowanie za opóźniony lot?

O. Mogą się Państwo ubiegać do 6 lat w związku z opóźnionymi lotami do lub z Wielkiej Brytanii dla unijnego przewoźnika lotniczego. W przypadku lotów opóźnionych do lub z innych państw członkowskich UE, takich jak Niemcy, Austria, Francja, Włochy, pasażerowie mogą zwrócić się do 3 lat w celu ubiegania się o odszkodowanie za opóźnione loty.

P. Jak zażądać odszkodowania za opóźniony lot?

O. Jeśli opóźnienie lotu trwa 3 godziny lub dłużej, mogą Państwo liczyć od 250 € do 600 € odszkodowania w zależności od odległości lotu. Trzeba najpierw obliczyć odległość opóźnionego lotu, następnie o ile godzin lot został opóźniony, a następnie zgłosić się do linii lotniczych za pośrednictwem listu z wnioskiem o odszkodowanie. W celu ułatwienia całej sprawy mamy przygotowany przewodnik "Wnioskowanie odszkodowania za opóźniony lot".

P. Jak sprawdzić, czy lot jest opóźniony?

O. Muszą Państwo podać numer i datę lotu do naszego kalkulatora odszkodowań aby dowiedzieć się, czy lot został opóźniony i czy mają Państwo prawo żądać odszkodowania. Alternatywnie mogą Państwo skorzystać z witryny Flightview lub Flightstats, aby sprawdzić stan swojego lotu przed wnioskowaniem o odszkodowanie.

P. Jak uzyskać odszkodowanie od linii lotniczych?

O. Możesz otrzymać od linii lotniczych odszkodowanie za opóźnienie lotu trwające co najmniej 3 godziny, za anulowanie lotu bez wcześniejszego powiadomienia oraz za odmowę przyjęcia na pokład z powodu większej ilości rezerwacji niż miejsc.

P: Czy mogę otrzymać zwrot za opóźniony lot?

O. Rozporządzenie WE 261/2004 uprawnia do żądania zwrotu kosztów biletu za lot opóźniony przy odlocie od 5 godzin. Linie lotnicze powinny zwrócić Państwu pieniądze na konto bankowe w ciągu 7 dni od zgłoszenia Państwa opóźnionego lotu. Czytaj więcej: zwrot za opóźniony lot

P. Jak zażądać odszkodowania za opóźniony lot?

O. Porównaliśmy różne sposoby wnioskowania o odszkodowanie za opóźniony lot:

  • Złożenie wniosku samodzielnie: mogą skorzystać Państwo z naszego darmowego szablonu wniosku o odszkodowanie i odesłać go do linii lotniczych.
  • Złożenie wniosku z naszą pomocą: możecie Państwo zatrudnić nas, aby złożyć wniosek o odszkodowanie w Państwa imieniu, wypełniając formularz zgłoszeniowy i podpisując digitalizowany list uwierzytelniający.
  • Za pomocą prawników: mogą pobierać dodatkową opłatę od 25 do 455 £ + opłatę za przesłuchanie od 25 do 335 PLN w razie zajęcia się Państwa sprawą.

P. Czy linie lotnicze muszą zapłacić odszkodowanie opóźnione loty?

O. A. Pasażerowie UE mają prawo do odszkodowania za opóźnione loty powyżej 3 godzin po przylocie. Jeśli lot zostanie opóźniony w czasie wylotu ponad 2 godziny, linie lotnicze muszą oferować pasażerom bezpłatne posiłki i przekąski w rozsądnym czasie oczekiwania, 2 rozmowy telefoniczne oraz wysyłanie e-maili lub faksów.

P. Co powoduje opóźnienia lotów?

A. Opóźnienia lotów mogą być spowodowane różnorodnymi powodami, takimi jak zator w ruchu lotniczym, strajk, awaria mechaniczna lub techniczna, kwestie związane z utrzymaniem, ekstremalna zła pogoda, zagrożenia dla bezpieczeństwa itp.

Q. Lot został opóźniony z powodu złej pogody, czy mogę żądać odszkodowania?

A. Jeśli linia lotnicza mogła uniknąć opóźnienia lotu, istnieje prawdopodobieństwo, że mogą Państwo zwrócić się o odszkodowanie za opóźniony lot. Mogą lub nie mogą Państwo ubiegać się o odszkodowanie z powodu opóźnienia spowodowanego złą pogodą. Mamy kompletną bazę danych o lotach, w ramach których można ubiegać się o odszkodowanie. Skorzystaj z naszego bezpłatnego kalkulatora odszkodowań aby dowiedzieć się, czy są Państwo w stanie złożyć wniosek o opóźniony lot.

P. Jakie są moje prawa, kiedy mój lot się opóźnia?

A. Rozporządzenie 261/2004 uprawnia pasażerów do żądania odszkodowania do 600 euro (462 funtów) za opóźnione loty przy przylocie na miejsce później niż 3 godziny od planowego przylotu.

Q. Czy mogę żądać odszkodowania za loty wykupione jako pakiety wakacyjne?

O. Tak, rozporządzenie UE dotyczące praw pasażera linii lotniczych dotyczy również pakietów wakacyjnych, należy ubiegać się o odszkodowanie z tytułu opóźnienia lotu od linii lotniczej a nie od operatora wycieczek.

Q. Pyt. Jak zażądać odszkodowania za odwołany lot?

O. Mogą się Państwo ubiegać o odszkodowanie za odwołane loty, jeśli linie lotnicze nie powiadomiły Państwa o odwołaniu przed upływem 7 dni. Jeśli otrzymali Państwo informacje od 7 dni do 14 dni, odszkodowanie zostanie obniżone o 50%.

Q. Co to jest odwołanie lotów?

A. Lot jest odwołany, jeśli lot, którym zarezerwowano bilet, nie odleciał w ramach zaplanowanej daty i czasie.

Q. Czy mogę uzyskać zwrot kosztów w przypadku odwołania lotu?

A. Jeśli zostali Państwo poinformowani o odwołanym locie przed upływem 14 dni, mogą Państwo poprosić o zwrot kosztów biletu od linii lotniczych za odwołany lot.

P: Kiedy powinienem zażądać odszkodowania za odwołany lot?

O. Jeśli lot został odwołany, a Państwo otrzymali alternatywny lot, który później doleciał opóźniony do miejsca przylotu przez ponad 3 godziny, są Państwo uprawnieni do odszkodowania między 125 a 600 € w zależności od ilości godzin opóźnienia lotu w momencie przylotu.

P: Co zrobić, jeśli linie lotnicze nie odpowiadają?

O. Jeśli linie lotnicze nie będą odpowiadać na list z wnioskiem o odszkodowanie eu261, nawet po ośmiu tygodniach, mogą Państwo zgłosić skargę za opóźnienie lotu do urzędu lotnictwa cywilnego CAA. Alternatywnie mogą Państwo zatrudnić adwokata do zajęcia się Państwa sprawą lub wynająć firmę zajmującą się wnioskowaniem o odszkodowania.



Dowiedz się, jak łatwo to zrobić! Złóż samodzielnie wniosek.

ZŁÓŻ WNIOSEK TERAZ

Jak nasi klienci nas ocenili

Wybitny

Już rozwiązaliśmy wiele przypadków związanych z opóźnieniami lotów, a nasi klienci są z nas zadowoleni. Zobacz, jak ocenili nas nasi klienci: 5.00 gwiazdek na podstawie 4 recenzji